perjantai 5. syyskuuta 2014

Some

Mä en sit enää ikinä kirjota minkäännäköstä päivitystä facebookkiin!! Tulee niin hölmö olo kun jollekkin innoissaan kertoo jotakin, niin vastaus on:"joo mä luinki jo facesta". -"Ai mä vissiin laitoin senki jo sinne.." Niin että hölmö minä.. :/ :D

Koska onhan se nyt mukavampi jutella sen ihmisen kanssa menneen viikon tapahtumat siinä kahvipöydässä, kun ei tartte keksiä sitä juttua. Tai kysyä ennen jokaista juttua mikä mieleen putkahtaa: luiks mun päivityksen sillon kun......

Toisaalta facebookissa on mukavampi lukea ihmisten oikeita kuulumisia kuin selata kaikkia linkityksiä Ilta-sanomiin tai Youtubeen. Ja kivempi katsoa kuvia, jotka on otettu itse, kuin niitä iänikuisia ajatelmia tai jonkun muokkaamia 'hymyhuulet.com' -systeemejä. Ainakin minusta.

Tätä blogilinkkiä lukuunottamatta olen kyllä varmaan kaiken tähdellisen omasta elämästäni facebookiin laittanut. Tosin profiilini näkevät vain itse hyväksymäni kaverit. Ainakin niin kauan kunnes joku hakkeroi tilini.. Ehkä olisi hyvä poistaa edes osa lasten kuvista, ja tosiaan miettiä tarkkaan mitä sinne kirjoittaa.. :/

WhatsAppin käytössä olen vielä ihan vasta-alkaja. Sen turvallisuudesta en niin tiedä, mutta kätevä se on. Ja helpompi rajata ne, joiden haluaa omat kuulumisensa tietävän. Ja olihan se sairaala-aikana helpompi suunnitella kun kaikki perheenjäsenet oli samassa ryhmässä eikä tarvinnut monelle tyypille erikseen viestitellä.

Niin tai näin, pitää nyt tätä somea miettiä ihan tosissaan. Tarvitseeko kaikkien tietääkään kaikkea? Ja kyllä mä luulen, että ensisijaisesti mukavampi pyytää joku kylään kuin jutella messengerissä tai whatsappissa..?

Onko muita, joiden elämä on somessa? Kyllä täytyy myöntää että paha riippuvuus itsellä on, ja suuresti sen vuoksi, ettei viiden lapsen kanssa viitsi noin vain lähteä kyläilemään.. Mä koitan parantaa tapani.. ;)

1 kommentti:

  1. tiiäkkö,mä en facessa kirjota juur mitää meijän elämästä...kiinni oon siinä,muihin en oo eksynykää ja tuskin eksynkää

    VastaaPoista